داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

چرا عصبانی هستیم!؟

 

 چرا می گویند ما عصبی ترین مردمان جهانیم!؟

من فک می کنم علتش اینه که با یک آینده نامعلوم و نامطمئن زندگی می کنیم مثلا از همین حالا شرکت ها از فروش کالا خودداری می کنند چون نمی دانند دلار 5000 تومان قرار است چه بلایی سر بازار بیاورد 20%هم که به دستمزدها اضافه شده و نهایتا این هزینه های سنگین چقدر در قیمت تمام شده اثر می گذارد من که کاسب هستم نمی دانم وضعیت کسب و کار چگونه است اخیرا بحث مالیات بشدت کسبه را آزار می دهد بحث پرداخت مالیات نیست همه باید مالیات بدهند ولی اشکال از بی ثباتی و نامعلومی قوانین است همکارانی بوده اند که ناگهان مبلغ مالیاتشان چند برابر شده تا انجاییکه مجبور به تعطیلی کسب و کارشان یا حتی مهاجرت شده اند رکود  کسب و کارها را تهدید می کند و به طبع ان فردی  که کارمند یا کارگر است نمی داند در آینده می تواند شغلش را حفظ کند؟ آن کسی که می خواهد خانه بخرد نمی داند بازار مسکن چگونه خواهد بود چون ممکن است ناگهان قیمت ها جهش  پیدا کند و دوباره به خانه اول برگردد چون پس اندازش بی ارزش می شود از آن طرف اینجا مردم بشدت نگران آب هستند ترس را بعضا در حرف هایشان می بینم و نگرانند  در این گرمایی که  سوزند گی آن از همین فروردین شروع شده بی آب بمانند نگرانی که مسئولین هم بیهوده به ان دامن می زنند چون همان طور که می دانید فقط 10% اب کشور صرف مصارف شهری و شرب می شود و 90%آن در کشاورزی صرف می شود و عملا صرفه جویی های خانگی تاثیری در کمبود اب ندارد و با هشدارهای بیهوده فقط مردم را نگران می کنند اگر ترامپ دیوانه که به حرف هیچ کس هم گوش نمی دهد و مثل همه پوپولیست ها فقط می خواهد حکومت کند و  با ماجراجویی  افکار عمومی را از گند کاریهایش منحرف کند با برجام چه خواهد کرد؟ از آن طرف شایعه فیلتر شدن تلگرام هم قوت گرفته خیلی ها کسب و کارشان به تلگرام وابسته است و تعداد خیلی بیشتری به آن معتادند! مثل ادمهای سیگاری که نگرانند دیگر سیگار نباشد! 

حال ممکن است هیچ اتفاق خاصی هم نیفتد ولی  استرس آن را در بین مردم به وضوح میبینم و طبعا این بر روحیه و روان مردم اثر می گذارد و این نگرانی ها  نهایتا ما را به عصبانی ترین مردمان جهان تبدیل کرده است!...

آدرس کانال تلگرام:@mehrdad15301

نظرات 8 + ارسال نظر
هانیه پنج‌شنبه 23 فروردین 1397 ساعت 00:27

درسته مشکلات زیاده ولی با استرس گرفتن و نگرانی بیش از حد مشکلی حل نمیشه ایشا الله حل میشه

خونسردی خیلی خوبه! و در هر حال ما سال هاست که به امید زنده ایم!...

لیلی پنج‌شنبه 16 فروردین 1397 ساعت 01:39 http://leiligermany.blogsky.com

آدرس کانال تون رو کجا میشه پیدا کرد؟

درود به لیلی خانمt.m/mehrdad15301
اگه توی گوگل سرچ کنیدmehrdad15301.@

راز سه‌شنبه 14 فروردین 1397 ساعت 16:46

هر وقت واسه اون دختره که سبزه گره میزد دعا کردی منم فراموش نکن برای منم همون دعا رو بکن

ایشاالله درست میشه....

ریحانه سه‌شنبه 14 فروردین 1397 ساعت 13:29

اینجا کامنت گذاشتن سخته. هی باید فارسی انگلیسی کنی. بعد رمز وارد کنی. کلا من اینجا سختمه کامنت بگذارم. تلگرام راحتی در کامنت گذاری داره و برای همین استقبال بیشتری ازش شد نسبت به وبلاگ.

در هر حال:

توی عکس گردشگران خارجی یه چیزی نظرم رو جلب کرد که من رو خیلی خوشحال کرد. شاید بعضی ها را ناراحت کنه!

قبلا ها، مثلا ۱۰-۲۰ سال پیش، یه خارجی رو از پشت هم میدیدی میفهمیدی خارجیه. الان نه.
پوشش ها داره به هم نزدیک تر میشه و این حداقل برای من نشون دهنده بیشتر شدن آزادی هست.

والا صحنه های بیشتری از ازادی های بیشتر بود! که البته عکس گرفتن از انها درست نبود....
جامعه در حال تغییر و تحول هست و به نظرم سرعت تغییرات هم بالاست....

ریحانه سه‌شنبه 14 فروردین 1397 ساعت 10:05

اگر کانالتون رو تبدیل به گروه کنید، خواننده ها هم میتونن نظر بگذارن.
هر زمانی هم دلتون بخواد میتونید دسترسی خواننده ها به کامنت گذاشتن را محدود کنید.

شما اگه نظری دارید فعلا همینجا بگذارید تا بعدا یه فکری بکنیم در هر حال باعث خوشحالی است که نظر دوستان را بخوانم....

جیرجیرک سه‌شنبه 14 فروردین 1397 ساعت 01:03

کامنتم چرا نصفه اومده
بله عضو شدم فوری...اما نمیدونم چرا فکر کردم دیگه کانال تعطیله
هرچند به زودی اگه فیلتر بشه که هیچ...اما خداروشکر که به وبلاگ وفادارین

سعی می کنم در کانال بیشتر بنویسم چون ظاهرا از استفاده از ابزار جدید گریزی نیست...
من خوشبینم و فکر نمی کنم تلگرام فیلتر بشه مگه اینکه اتفاق خاصی بیفته

جیرجیرک دوشنبه 13 فروردین 1397 ساعت 23:34

من چرا از کانال شما رفتم

دوباره عضو بشید به همین راحتی!
بزودی یک خاطره مصور در کانال خواهم گذاشت

نادیا یکشنبه 12 فروردین 1397 ساعت 20:30

در اصل باید عنوان پست رو میزاشتین چرا نباید عصبانی باشیم .

متاسفانه ما در جامعه پر استرسی زندگی می کنیم یعنی اگه مثلا شما راحت و فارغ باشی استرس اطرافیان روی شما اثر میزاره دلایل هم به همین ها ختم نمیشه دلایل دیگری مثل آلودگی ترافیک لجام گسیخته عدم وجود شادی ......را هم میشه اضافه کرد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.