داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

سیبیل!

 

 

ما یک مهمانی دوره ای داریم که ماهی یک بار و در باغ یکی از اقوام برگزار می شود چند وقتی است که برای هر مهمانی یک" تم" در نظر می گیرند حالا یا یک لباس متحد الشکل یا یک تیپ خاص ....مثلا در میهمانی قبلی قرار گذاشته شد که همه اقایان موهای خودشان را ماشین کرده و ریش بگذارند! که البته چون تیپ خیلی خفنی بود یه غیر از یه نفر هیچ کس زیر بار یک چنین قیافه ای نرفت

ایندفعه میزبان  تصمیم گرفت به این بی انضباطی و عدم تعهد پایان دهد!  ایشان تم مهمانی را سیبیل همراه  با کلاه  قرار داد و قرار شد که همه مردها و جوانهای کمتر از 50 سال برای مهمانی سبیل بگذارند و یک کلاه هم سرخودشان بگذارند نوع کلاه هم اصلا مهم نیست در ضمن از همه مردان قول گرفته شود که به تم عمل کنند و در ضمن  یک کمیسیون مجازات برای خاطیان تشکیل شد! کمیسیونی که اعضا ان چند نفر از مردان غیرقابل پیشبینی! فامیل هستند که قول داده اند که هر کسی که بدون سیبیل به مهمانی امد خونش به گردن خودش خواهد بود! و اینکه مردان بالای 50 سال مستثنا شدند به این خاطر بود که طبعا با خیلی از بزرگان فامیل نمی شود شوخی کرد! .......

 بنده معمولا یا ریش و سیبیلم را می تراشم و  البته اغلب موارد یک ته ریش دارم مسئولین پیاده سازی تم چند بار با من تماس گرفتند و سراغ سیبیل را گرفتند و هشدارهای لازم را دادند  من هم گفتم بنده مخلص دوستان هستم و حتما با سیبیل خدمت خواهم رسید و حتی گفتند که همه مردان هفته ای یکبار عکس سیبیل خودشان را در گروه فامیلی بگذارند تا سیر تکاملی و تکوینی سیبیل ها قابل مشاهده و رصد باشد!  ولی به جای عکس فوج بدوبیراه زنان فامیل به راه افتاد که: این چه کاری بود! یکی می گفت که شوهرم شکل قصابها شده ! یکی دیگه گفت من اگه می دونستم شوهرم  با سیبیل شکل چوپان ها میشه بهش بله نمی گفتم ! یکی دیگه گفت به شوهرم گفتم اگه روز بعد از مهمانی سیبیلشو نزنه دیگه تو خونه راهش نمیدم! یکی دیگه گفت شوهر من که زیاد به ظاهر خودش اهمیت نمی داد حالا هر روز جلو ایینه است یه دوهفته ای سیبل گذاشت حالا با روغن سر سیبیل ها را داده بالا و رفته قیچی و موزر و مداد ابرو و موچین خریده و هر وقت از خونه بیرون میره سیبل هاشو با مداد پر رنگ می کنه و بهش روغن می زنه که جلوه داشته باشه!......و خلاصه برخی خانمها بشدت عصبانی بودند و قول دادند که تم بعدی یک مانتو با رنگ مشترک باشد تا همه شوهرانشان موظف شوند برای میهمانی بعدی برایشان مانتو بخرند!....البته من فک می کنم نظر برخی از این خانمهای محترم بشدت توطئه امیز است ! چون میهمانی هفته اینده است و من بعضی از این اقایان را هنوز ندیده ام ولی عکس دوسه نفر از از این اقایان را دیده ام که به طرز قابل توجهی خوشتیپ شده اند و ظاهرا باعث شده به ظاهر خودشان بیش از حد برسند و برای تنظیمات سیبیل هر روز جلوی ایینه بایستند که این حساسیت بیش از حد به تیپ و ظاهر برخی خانم ها را کلافه کرده.....اینگونه شد که بنده هم سیبیلو شدم!.....

نظرات 17 + ارسال نظر
الهام یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 10:45

این مهمانی با تم مشخص از مهمانی خارجیها تو ایران مد شده!
تهاجم فرهنگی مدلهای مختلف داره و این مهمانی تم دار هم یه مدلشه.من که شخصا خوشم نمیاد

مفهوم تهاجم فرهنگی کمی احتیاج به نقد داره....

سمیرا پنج‌شنبه 25 آذر 1395 ساعت 12:17

سبیلتون مبارک، کار خوبی کردین هم تنوعه هم بامزه س

ممنون سمیرا خانم

مریم سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 22:16 http://marmaraneh.blogfa.com

خانمهای فامیلتون بسیار باحالن و باهوش. پیشاپیش مانتوهایشان مبارک و البته سیبیل بسیار چیز رو اعصابی است.

پس مریم خانم هم از سیبیل بدش میاد

Babak پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 17:22

جوانان زیر پنجاه سال؟!!! کام آن !

آسو پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 09:25

سلام مبارکه

ممنون!

مدادرنگى دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 19:34

چقد گشنگ شدى مهننننندس

شما که بنده را رویت نکرده اید ولی امیدوارم که خوب شده باشه

نفس سین دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 13:55 http://ladygloryy.mihanblog.com/

سلام عمو سبیلو
خوبه زن نداری وگرنه...
سبیل دسته موتوری شنیده بودم دسته کتری نشنیده بودم
تنوع خوبه به نظر من
همیشه یه شکل که خسته کننده ست
راستش من دوس ندارم شوهرم سبیل داشته باشه
مخصوصا بلند
خداییش ریش و سبیل بعضیا خیلی بهشون میاد
ولی عموما سبیل داشتن مساوی با عصبانیت خانماست شاید چون رو سخت میکنه
مهمونی هاتون همیشگی و پایدار
ما که سال تا سال همو نمیبینیم

درود به دوست عزیز
استدلال شما برای نفی سیبیل خیلی جالب بود

ندا دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 13:07 http://mydailyhappenings.blogsky.com/

یادِ پوآرو افتادم

عمویه منم سیبیل داره این هوووووا، بعد چون میدونه من بدم میاد اصرار داره منو ببوسه و سیبیلاش میره تو دهنم حالم بهم میخوره

پاینده باشی همشهریه دوست داشتنی

درود به ندا خانم
والا سیبیل ما که اگه عین پوآرو بود که دست ازسرش بر نمی داشتیم!
این سیبل ما هم موقتی است تا ببینیم نظر علما در مهمانی چه خواهد بود!
ممنون ندا خانم....

سهی یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 09:15

همه جورش افتضاحه افتضاح(منظورم سبیله)

قبول کنید که به بعضیها میاد و البته گاهی یه تنوعی هم هست....

عطیه یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 09:00

سلام.چطوری سیبیل قشنگ؟
مداد میکشه و روغن میزنه؟؟؟؟؟
من سیبیل از اینا که شبیه دسته کتری هستن خیییییییییلی دوست دارم. اصلا خیلی بامزس لامصب. نشد، سیبیل استاد افتخاری. اونم باحاله. البته برا مردای سن بالا بهتره .

درود به عطیه خانم
فعلا بد نیستم
دسته کتری....
تا به حال توهینی بالاتر از این نسبت به سیبیل نشنیده بودم

آسی یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 00:27

چه اقوام باحالی

هیچ کسی برای معاشرت بهتر از فامیل خوب باحال و با اخلاق نیست....

لیلی شنبه 13 آذر 1395 ساعت 23:38 http://leiligermany.blogsky.com

فامیلی که جوون زیاد داشته باشه ایده های خوب توش بیشتره

درود به لیلی خانم
دقیقا....
شما فقط در المان می نوشتید ...ظاهرا در ایران چیز جالبی برای نوشتن وجود نداره

سوسن همون سوگل سردرگم سابق شنبه 13 آذر 1395 ساعت 22:26

چه بامزه مبارک باشه سبیلت ایشالاواست اومدداشته باشه مدیر

ایشا الله که بهمون بیاد و برکت داشته باشه

اعظم 46 شنبه 13 آذر 1395 ساعت 21:37

سبیل مبارک باشه

ممنون...
ایشاالله که بهمون بیاد و چرخش برامون بچرخه

زری شنبه 13 آذر 1395 ساعت 21:23

بامزه بووود

ممنون زری خانم....

مرمری شنبه 13 آذر 1395 ساعت 16:53

چه خوبه این مدل مهمونیا،،،،،،، تواین روزای کسالت بار هرچن وقت یبار دورهمی میچسبه ، خصوصا که تم داشته باشه ، خوش باشین

ممنون مرمری خانم....

بهار شنبه 13 آذر 1395 ساعت 14:25 http://likespring.blogsky.com

چه با مزه
خدایی سیبیل خیلی باحاله و به بعضیا به شدت میاد

درسته....
سیبیل اگه بیاد خیلی خوبه ....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.