داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

چه کسی مسئول است!

 

 

در  سایت بی بی سی به خبر جالبی برخوردم.....درایالت اسام هندوستان در یک بیمارستان دو نوزاد  پسر جایشان عوض شده یعنی  به علت سهل انگاری زایشگاه فرزندان دو خانواده جا به جا تحویل انها داده شده فرزند یکی به دیگری و بلعکس.....حالا که موضوع فاش شده و با ازمایشات دی ان ای صحت قضیه مشخص شده ان دو خانواده با هم روبرو شده اند و در مقابل یک تصمیم سخت قرار گرفتند که ایا مایلند فرزندی که چند سال بزرگ کرده اند و فکر می کردند  پسرشان بوده را بدهند و فرزندی که از گوشت و پوست خونشان است تحویل بگیرند...در ابتدا با حکم دادگاه بچه ها را عوض کردند ومدتی فرزند بیولوژیک خودشان را گرفتند که با ناآرامی بچه ها مواجه شدند و البته ظاهرا  خودشان هم به دلشان ننشست و دلتنگ بچه ای شدند که بزرگش کرده بودند...

سرانجام انها تصمیمشان گرفتند! انها تصمیم گرفتند پسر بچه ای را که بزرگ کرده اند داشته باشند و ان پسر اشتباهی را به عنوان فرزند خودشان بزرگ کنند منتها اینجا یک مشکل بزرگ وجود دارد.....

مادر یکی از بچه ها مسلمان و مادر بچه دیگر هندوست یعنی  ان بچه ای که از والدین مسلمان به دنیا امده هندو تربیت شده و احتمالا در اینده پیرو هندوئیسم خواهد بود و ان بچه هندو تحت تعالیم اسلامی بزرگ شده و یک مسلمان خواهد بود.....امارها می گوید در دنیای امروز کسانی که دین و مذهب خودشان را تغییر می دهند تعدادشان بسیار کم است( جایی امار کمتر از یک درصد را دیدم)  اگر ان دو بچه در اینده جزء همان 99 %باشند که پیرو دین و مذهب والدینی که انها را بزرگ کرده اند باشند که به احتمال بسیار هم همینطور است  تکلیف بهشت و جهنم این دو بچه چه می شود!؟....همانطور که می دانید ائین هندو و اسلام بطور کلی با هم متفاوت است یعنی هندوها نه تنها به ان خدای یکتایی که ادیان ابراهیمی به ان پایبندند اعتقادی ندارند که حتی بهشت و جهنم هم در دینشان وجود ندارد و مذهب انها بر "تناسخ" بنا شده....چه کسی مسئول  "بهشت و جهنم"و " رستگاری و تاریکی" این دو انسان است ؟یعنی ممکن است کسی بخاطر اشتباه دیگران به جهنم برود!؟.....می شود شعار داد! می شود گفت انها باید چشمانشان را باز کند و دین مبین را انتخاب کند....ولی برای من این سوال بی جواب است و من فکر می کنم با این گفتمان های رایج برای سوالاتی از این دست  جوابی وجود ندارد .....

نظرات 9 + ارسال نظر
غربتی شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 13:14 http://pishsakhtesazeqorbati.blogsky.com

من کلا باباید نبایدهای مذهبی مشکل دارم. کاش درست بشه این موضوع!
الان همش روی فرم و آداب تاکید میشه بجای مفهوم!

به به!غربتی عزیز!
چه عجب قربان!؟

پری پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 ساعت 13:19

سلام یه مطلبی راجع به خرید از فروشگاه های بزرگ و اینکه چقدر به اقتصاد خانواده یا فروشگاه های کوچیک ضربه میزنه قبلا نوشتید اجازه دارم تو تلگرام بفرستم؟و اینکه اگر فرستادم اسم نویسنده رو چی بنویسم؟

درود به شما
نقل از این وبلاگ با ذکر منبع آزاد است....منبع وبلاگ داستان های یک فروشگاه

روشنک سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 17:45

سلام ....این ایه رو دوست دارم.
لا یکلف الله الانسان الا وسعها

درود به شما
قطعا آیه قشنگ و زیبایی است....

خواننده خاموش سه‌شنبه 17 بهمن 1396 ساعت 14:19

سلام
به نظر من مهم رفتارها وکارهایی است که انسان درطول حیاتش انجام میده .
هر چی به خورد ما دادن همش دروغه . کی گفته من که مسلمانم از یک مسیحی و یا یک فرد بی دین بهترم . به نطر من خدا خواهد پرسید که چه کاری انجام دادی تا دنیا جای بهتری باشه .

درود به شما
این نظر شخصی شماست. .....من به دنبال جواب قطعی هستم.....

هانیه دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 15:58 http://khoda-behtarindost.blogfa.com

مذهب همیشه تابع خانواده و فرهنگ نیستند هستند کسانی که فراتر از مرزها انتخاب می کنند و یک دین جدید رو انتخاب می کنند بیشتر به تفکر آدم ها برمی گرده

هستند ولی کمیاب و نادر....

وحید دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 11:13 http://www.lahazatam.blogfa.com

همون طور که خودتون مثال آوردید مذهب تابع جغرافیا و خانواده است.
و چنین موضوعی که به فطرت انسان برنمیگرده در صورتی که بحث اختیار در انتخابش یا تغییرش وجود نداشته باشه . الزاما نباید موجبات خیر و شر کسی باشه.

در هر حال این ها سوالات بزرگی است که گاها جواب واضح و غیر شعاری برای آنها وجود ندارد. ...

سمانه یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 15:36

والا الان چیزی رو که ما می بیینم کاملا برعکس.عده ای که ظواهر دین دارن عمل خیر ندارن عده ای ظاهرا دین ندارن بیشتر عمل خیر دارن .همین پروین خودمون درسته اعتنایی به جوایز رضاخان نکرد و کلی شعر سیاسی انتقادی هم سرود ولی در کشف حجاب موافق رضاخان بود ولی خدا وکیلی چنان زیبا در وصف لطف خداوند شعر گفته که ما رو بیشتر عاشق خدا کرده تا سخنران خشک مذهبی!باور کن من از روزی که پروین خوندم بیشتر ایمانم قوی شد.توصیه موکد دارم این دیوان بگیری و هر شب بخونی تا ببینی این بانوی نابغه چه کرد...روحش شاد

ریاکاری درد بزرگ و تاریخی زمانه ماست .....من فروغ فرخزاد را بیشتر تحسین می کنم چون هنوز هم الهام بخش است....

عطیه یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 08:14

خدایی ک من میبینم، مهربونتر از این حرفاس. فقط کافیه ب ادمیت معتقد باشی، بقیش حله.
حالا من امروز دیدمشون، سوالتو مطرح میکنم

قطعا مخاطب ما در این پست خدای مهربان نیست! بلکه مخاطب کسانی هستند که خدا را برای ما تعریف و توصیف می کنند....
اگه خدا رو دیدی بنده 10 گیگ سوال دارم لطفا مطرح بفرمایید!.....با تشکر

kilgh شنبه 14 بهمن 1396 ساعت 22:09

من با خوندن این متن بیشتر رو این عقیده ام استوار شدم ک دین و مذهب نباید به ارث برسه از والدین به فرزندان. چون واقعا یه امر وراثتی نیست خودمون این طورش کردیم. مثل خیلی فاکتور های دیگه.
می بینید؟ به همین سادگیه، کاملا شانس و احتمالات درش دخیله و خود همین منو به خنده می ندازه. که اصرار می ورزیم، بر روی عقایدی ک همش رو شانسی کسب کردیم.
مشابه همین رو توی یکی از کلاس ها بیان کردن، و با وجودی ک افراد مذهبی بسیاری هم تو کلاس بود در انتها نتیجه گرفتیم ک به احتمال خیلی خیلی زیاد اگه هر کدوم از ما مسلمون به دنیا نمی اومدیم قطعا هیچ وقت نمی اومدیم دنبال این دین و طبق باور مسلمان ها، هرگز هدایت نمی شدیم و در آتش جهنّم می سوختیم لابد.
سوال محشری بود. کیف کردم.

باید فکر کرد باید اندیشید و این فکر و اندیشه هم باید خارج چهارچوب ها باشد تا به نتیجه رسید....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.