داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

زعفران...

 

 

یکی از اقوام برای مسافرت به مشهد رفته بود و از انجا به من زنگ زد و قیمت زعفران را از من پرسید چون می خواست برای سوغات از انجا زعفران بیاورد که من هم به او گفتم قیمت  خرید یک برند خاص که ما کار می کنیم هر مثقال 21700 تومان است که ایشان گفت من اینجا همان برند را قیمت گرفتم و به من 27000 تومان گفته اند!  و بعد که از مشهد برگشت پیش ما امد و برای سوغات زعفران را از ما خرید ما اینجا زعفران را  هر مثقال 24000 تومان می فروشیم  چند روز پیش به یک شرکت تعاونی رفتم و زعفران را قیمت کردم که  هر مثقال را 33000 تومان قیمت دادند! .....شرکت تعاونی ها بر خلاف تصور بعضا اجحاف های فراوانی در ان می شود چون کارمندان با بن از ان خرید می کنند خیلی حساسیت قیمت ندارند یعنی مثلا فلان  اداره به کارمندان خودش پانصد هزار تومان بن می دهد و انها هم بدون انکه پولی بدهند با انها خرید می کنند و برای همین متوجه قیمت ها نیستند و تعاونی ها هم با تبلیغ روی  قیمت چند کالای خاص ذهن مشتریهارا از بقیه قیمت ها منحرف می کنند .....البته طبیعی است دولت و بخش دولتی مغازه دار خوبی نیست و زمینه فساد گسترده هم فراوان است به نظر من این سیستم بن و تعاونی باید جمع شود حرفهای جنجالی و افشاگرانه در این زمینه بسیار دارم که ترجیح می دهم در موردشان چیزی نگویم....

نظرات 10 + ارسال نظر
هانیه جمعه 6 بهمن 1396 ساعت 14:16 http://khoda-behtarindost.blogfa.com

فکر کنم بازاریاب اگه کارش رو بلد باشه و خلاقیت داشته باشه یا محصولات شون خوب باشه میتونند بازاریابی خوبی انجام بدهند

دقیقا
ولی در هرحال کسب و کار وضع خوبی نداره....

هانیه پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 20:06 http://khoda-behtarindost.blogfa.com

چون زعفران تو مشهد گرون تره یا قیمت اش زیاد فرق نمی کنه به همین خاطر از مشهد زعفران نمی خریم
وضع بازاریابی این جا خیلی افتضاح به زور بازاریاب های محترم می خواهند کالاهاشون رو به سوپر مارکت ها و فروشگاه ها بفروشند نمیدونم چرا این جوریه؟

همانطور که گفتید اوضاع کسب و کار اصلا خوب نیست و در این اوضاع بازاریابی کار مشکلی است

راز سه‌شنبه 3 بهمن 1396 ساعت 03:25

حالا همه تعاونیا رو نمیدونم
ولی بابام میگه تعاونی فلان جا مثلا 10 کارتون پفک میخرن 1 کارتون اشانتیون میگیرن بعد میان قیمت اون یک کارتون مجانی رو روی کل 11 کارتون تقسیم میکنن که مثلا پفک 1000 تومنی تخفیف میخوره میشه 990 تومن( مثاله) دوم اینکه خب ما چون نمیخوایم پول نقد بدیم و سر ماه از حقوق بابام کم میکنن خب راحتتریم البته یه جورایی پولش همونه ولی چون حالت نسیه ای داره خوبه برامون

متاسفانه برخی تعاونی ها و نه لزوما همه کالا ها را حتی گرانتر می خرند از دلایل آن هم می گذرم. ...توصیه می کنم نسیه خرید نکنید تا روی قیمت ها حساسیت داشته و خرید به صرفه تری داشته باشید....

Nahid یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 08:19 http://rooznegareman.blogsky.com

اقلاً آدرس بدین تا ما اصفهانیا ازتون خرید کنیم.

درود به ناهید خانم
احوال شما!؟
اونوقت ما که در مورد در و دیوار و دماغ و شوهر زن دوم و زن اول رختخواب ناهار و شام پیراهن و شلوار مردم و همکاران داستان نوشته ایم انوقت جوابشونو چی بدیم!؟
ایشالله برنامه ای بشه در خدمت همشهری ها باشیم و یا لااقل بتونیم انها را زیارت کنیم
ممنون از لطفت

مریم شنبه 30 دی 1396 ساعت 10:55

دولت در همه ی حوزه ها همینقدر ناموفق و ناکارآمده مگر در عرصه ی دزد پروری

متاسفانه هر وقت دولت بخواد در نقش کاسب ظاهر بشه همین اتفاقی که اشاره کردید رخ میده!

عطیه شنبه 30 دی 1396 ساعت 10:30

عوض اینکه تو مشهد ارزونتر باشه
و تعاونیها با همین سیاست قیمتهای سطح جامعه رو بالا میبرن و کسی هم متوجه نمیشه

البته دلیل اصلی اون فساد و ساخت و پاخت اصحاب امور هست....

سونا شنبه 30 دی 1396 ساعت 09:22

اینجا زعفرون خیلى گرونه اونم چه زعفرونى ؟! زعفرون اسپانیایى!!
کیفیت زعفرون ایران رو اصلا نداره البته دم کردن زعفرون رو هم کسى مثل ما ایرانیا بلد نیست
موضوع بعدى خرید هوشمندانه هست که اشاره کردین
اینجا فروشگاههاى lidl وAldi فروشگاههایى هستن که بین مردم به ارزون فروشى معروفن ولى من مشترى تسکو هستم علتش هم اینه که در واقع اینطور نیس
مثلا مرغ دو کیلویى رو تسکو ٥ یورو میده و بیشتر شنبه ها و یکشنبه ها چون تعطیلیه مردم بیشتر خرید میکنن ٤ یورو هست ولى lidl همیشه مرغ ١کیلو و ٩٠٠ گرمى رو ٤ یورو و ٧٥ سنت میده با این تفاوت که تسکو از لحاظ کیفیت و صداقت کاملا قابل اعتماده مثلا به ندرت recall میده یه بار هم که دیدم در مورد یه سس چینى بود که وارد کرده بود و توش گلوتن بود ولى روى شیشه ى سس نوشته نشده بود بباى همین اعلام کرد که این سس گلوتن داره و موقع مصرف حواستون باشه ولى متقلب نیس در صورتى که فروشگاه لیدل یه بار غذاى اماده و بسته بندى براى مسلمونها رو که با گوشت خوک پخته بود توزیع کرده بود که قیامت شد یا aldi ماهى سالمون پرورشى رو به جاى ماهى سالمون وحشى و ارگانیک فروخته بود که اینا بیشتر تقلب هست تا اشتباه!

خیلی جالب بود.....یعنی اینکه قیمت مرغ در آنجا با ان درامد سرانه بالا تقریبا دو برابر اینجاست در ضمن کیفیت مرغ های اونجا بالاتره. .....متاسفانه بعلت ناکارامدی غذا در ایران خیلی گرونه و این برای طبقات پایین واقعا آزاردهنده است....

سونا شنبه 30 دی 1396 ساعت 09:22

اقا مهرداد جسارت نشه من زیاد مینویسم اول اینکه شما زحمت میکشید و مینویسید به عنوان مخاطب حس میکنم جواب دادن باعث دلگرمى نویسنده س و دوم اینکه هم رشته ایم و تمام چیزهایى که براى خودم جالب هست رو براتون تعریف میکنم

نخیر!
من واقعا از کامنت های شما استفاده می کنم و برای خوانندگان هم بسیار روشنگره. ...

مانیا جمعه 29 دی 1396 ساعت 16:39

سلام
مگه شما اون ضرب المثل معروف رو برای مشهدیا نشنیدین؟؟!!
البته اگه نشنیده باشین حق دارین؛ چون بهرحال ماها ک مستقیم با مغازه‌‌دار ها در ارتباطیم خب بیشتر در جریانیم

درود به شما
کدوم ضرب المثل! ؟

نادیا جمعه 29 دی 1396 ساعت 13:01

چرا ترجیح میدهید در موردشان چیزی نگویید ؟؟ بده مردم آگاه بشن ؟؟

توصیه من اینه کلا توی این گونه فروشگاهها هوشمندانه خرید کنید. ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.