داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

قهرمان های کودکی ما......

 

 

توی روزنامه ها خبر دادند که دهقان فداکار فوت کرد....از اقای هاشمی همون مردی که توی کتاب اجتماعی دبستان ایران را گشت و همه جا را به ما نشان داد می پرسم  دهقان فداکار همونی بود که انگشتتش را کرد توی اون سوراخ که شهر را اب نبره!؟ اون میگه نه بابا قاطی نکن! اون پطرس فداکار بود دوباره می پرسم از چوپان دروغگو چه خبر؟ اون  می گه من زیاد نمی بینمش فقط می دونم که اون دیگه چوپان نیست بلکه خودش یه گرگ شده کت و شلوار می پوشه و با راننده وماشین گرانقیمت رفت و امد می کنه و توی  طبقه دوازدهم یک ساختمان دوازده طبقه توی یک اتاق شیک پشت یک میز میشینه.....دوباره می پرسم از کوکب خانم چه خبر؟ همون کدبانوی روستایی که تمیز و خانه دار بود و خودش نان می پخت و از مهمان هایش با نان و ماست و نیمرو پذیرایی می کرد....اون میگه  چشمه روستایشان خشک شد و الان به شهر اومده و به همراه پسرش کنار خیابون دست فروشی می کنه....دوباره می پرسم راستی کبری اخر تصمیم قطعی گرفت؟ اون میگه هنوز نه .....کبری نه تنها نتونست تصمیم بگیره بلکه روز به روز به شک و تردیدهایش اضافه شده.....

نظرات 4 + ارسال نظر
ندا سه‌شنبه 21 آذر 1396 ساعت 11:13 http://mydailyhappenings.blogsky.com/

خدایش بیامرزد

اسو چهارشنبه 15 آذر 1396 ساعت 22:03

خدا رحمتش کنه.ممنون یاد اوری خوبی بود.من بازم یادم افتاد هیچ وقت تو کلاس دوم ندونستم تصمیم کبرا چی بود از اون مهم تر پرسش های اخر درسو گفت معلم میپرسم یادش بخیر من پرسشارو حفظ کرده بودم جوابارو گذاشته بودم برا معلمم اخه نمیدونستم باید پاسخارو حفظ کنم یادش بخیر

درس تصمیم کبری فقط برای یادگیری آن "ی"بود که به طرز عجیبی صدای "ا" می دهد!

مهسا سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 14:31

مردم ما باز از دست دادن قهرمان های بزرگتری هم کنار اومدن و ککشون هم نگزید، دیگه دهقان فداکار بی نوا که جای خود دارد...

نمی دونم بر سر کسانی که لااقل در افسانه ها الگو بوده اند چی اومده. ...

عطیه سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 11:18

یه جا خوندم از کتابای کودکیمون، فقط یکی واقعی بود ک اونم مرد.
خیلی دوست دارم بدونم کشورای دیگه هم مثل ما، وقتی مدرن میشن، اینقد از ریشه هاشون فاصله میگیرن و دلتنگ اونموقع میشن؟

دنیای مدرن گاها زندگی را راحت تر کرده ولی آیا ما را شادتر هم کرده؟.....من واقعا نمی دونم....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.